WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

new look :P coretan buat Hawa :) dari Adam


Photography Icons



assalammualaikum :) ..
ngahaha . how's my blog? smart ??? .. tak ==' .so? ade aku kesah ini blog aku punye so suke suki la aku nk buat ape ! ngahaha . dis post nk cete ape ea? ntah la . biar aku mrepek la kli nie keyh ! wakakaka! xD oke . actually nk talking-malking psl my blog . ade org ckp blog ney about urself ryte ? HAHA .. wktuh 1st aku buat blog ney . my theme cute kott~ actually aku x suke . tp mcm comel pulak bile aku tegok blog aku tuh so aku biarkan la. then tukar pulak photography iaitu dis one la . aku x nk org knl aku nei mcm bkn aku so . dis is really me . ngahaha :P sorry la merepek byk pulak post ney :P. HAHA ==' k la . teroskan dgn agenda sterosnye ye :DD

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Warkah Buat Kaum Hawa :)

Hawa,
Andai engkau masih remaja,jadilah anak yang solehah buat kedua ibu
bapamu,andai engkau sudah nersuami jadilah isteri yang meringankan beaban suamimu, andai engkau masih ibu , didiklah anakmu sehingga dia tidak gentar memperjuangkan ad-din Allah.

Hawa,
Andai engkau belum berkahwin jangan kau risau jodohmu,ingatlah hawa janji Tuhan kita, wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik . Jangan dimulakan sebuah pertemuan dengan lelaki yang bukan muhrim kerana aku khuatir dari mata jatuh ke hati, maka lahirnya senyuman maka tercetusnya salam dan sekaligus disusuli dengan pertemuan takut lahirnya susuli nafsu kejahatan yang menguasai diri.

Hawa...
Lelaki yang baik tidak melihat paras rupa , lelaki yang soleh tidak memilih wanita melalui keseksiannya , lelaki yang waraktidak menilai wanita melalui keayuannya,kemanjaannya,serta kemampuannya mengoncang iman lelaki.
Tetapi lelaki yang baik akan menilai wanita melalui akhlaknya ,peribadinya dan yang penting pegangan agamanya. Lelaki yang baik juga tidak menginginkan pertemuan dengan wanita yang bukan muhrimnya kerana dia takut memberi kesempatan kepada syaitan untuk menggodanya.Lelaki yang warak juga tidak mahu bermain cinta kerana dia tahu apa matlamat dalam sebuah pertemuan lelaki dan wanita yakni sebuah perkahwinan.

Oleh itu hawa,
Jagalah pandanganmu, awasilah auratmu , perliharalah akhlakmu, kuatkan pendirianmu. Andai ditakdirkan tiada cinta daripada adam untukmu, cukuplah hanya cinta daripada Allah memenuhi dan menyinari kekosongan jiwamu,biarlah hanya cinta Allah memenuhi menyinari kekosongan jiwamu,biarlah hanya cinta daripada kedua ibu bapamuyang memberi hangatan kebahagiaan buat dirimu , cukuplah sekadar cinta adik-beradik serta keluarga yang membahagiakan dirimu..

-----------------------------------------------------------------------------------

ingatlah . lelaki yang begini yang diidamkan oleh semua wanita . so yg korg2 yg tengah kple tu hurmmm ==' no comment la . aku bkn nk ckp ape . tp igat2 lah . :) lelaki yg ikhlas mencintai seorang wanita tidak mengharapkan seorang wanita menjual harge diri mreka. HAHA . jgn igat 'kiss','pgg tgn','peluk' or ape2 yg swaktu dgnnye x mnjatohkan maruah diri + keluarga :)


coretan di atas telah di ambil di dalam Al-Hadwan...

love nesloice:)




No comments:

Post a Comment