WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Hahahayee . :) seorg lelaki idaman


salam .
hyehyehye!
korgkorgkorg!
HAHA. da lme x update blog ouh . HAHA . aku x tau nk cite psl ape . tp , korg pnah x rse korg mcm x dhargai, ke dsygi ke or ape2 je la ? penah x ? HAHA . aku x tau knape skrg aku rse cmtuh . HAHA . pape la . ape laa aku nie . bkn 2 aku nk talking aryney .HAHA , arytuh aku ade bce al hadwan aku attract gile dgn satu artikel ney . nk share ngn korg lah . HAHA. tajuk dye

Lelaki Idaman...

Seorang lelaki yang aku idamkan
ialah seorang buta , bisu , bakhil dan miskin

Biarlah dia seorang yang buta
Buta, kerana matanya sunyi daripada melihat perkara maksiat dan lagha
Kerana matanya terpelihara daripada memandang aurat ajnabi
melainkan kedua matanya terang dalam memerhatikan keagungan ciptaan Allah

Biarlah dia seorang yang bisu
Bisu daripada pujuk rayu yang bisa meracun fikiran
Bisu daripada perkataan yang bisa mendatangkan kekufuran
melainkan bibirnya sentiasa basah mengingat Tuhan
Asalkan lidahnya tidak pernah lekang dari membaca Al-Quran
Asalkan dia petah membangkang kemungkaran
Dan lantang menyuarakan kebenaran

Lelaki yang aku idamkan seorang yang bakhil
Bakhil dalam memberi senyuman pada wanita yang bukan mahramnya
Bakhil dalam meluangkan masa bertemu wanita ajnabi yang boleh dinikahinya
Bakhil untuk menghabiskan wang untuk wanita yang tidak sepatutnya
asalkan dia begitu murah meluangkan masanya untuk beribadah
Pemurah dalam memberi nasihat dan teguran
Sehingga dia sanggup menggadaikan hartanya bahkan nyawanya sendiri untuk
melihat kalimah LAILAHAILALLAH kembali megah di muka bumi

Lelaki yang aku idamkan adalah seorang yang miskin
miskin dalam melakukan perkara maksiat
miskin dalam ilmu-ilmu yang tidak berfaedah dan tak bermanfaat
miskin memiliki akhlak mazmumah
Tapi dia cukup kaya dalam pelbagai ilmu pengetahuan
Dia begitu kaya memiliki ketinggian akhlak dan budi pekerti mulia
Dia begitu kaya dengan sifat sabar dalam mengharungi tribulasi kehidupannya

Dia mahu menjadi seorang syuhada
Yang syahid di jalan Maha Esa


Persoalannya...


Masih adakah lelaki idaman itu ??

ade lagy ke lelaki idaman ? insyaallah . aku harap x pupus lagy lah kaum adamn yg cmtuh . :)
tp kalau kaum hawa adeke ? HAHA insyaallah amin . ermmm . 2 je la yg aku nk share ngn korg ;) . HAHA x rajin lak nk update blog :P sorry rakan :). syg korg . xDD.


love nesloice:)


No comments:

Post a Comment