WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Mati.

Mati ?
Perkara yang akan dilalui oleh setiap makhluk di muka bumi ni ,
Sama ada cepat atau lambat . Semuanya ketentuan Allah .
Sejak dari Azali lagi sudah tertulis bila kita akan mati .
Cuma tiada manusia yang tahu bila kah malaikat maut akan datang dan cabut nyawanya .
Semua orang akan merasai kematian .
Tak kira kau berpangkat ke ? Berharta ? Hatta presiden negara ?
semua akan merasai mati .
Dan Kematian adalah sesuatu yang pasti .
Ingatlah sebesar mana pun kita , setinggi mana darjat kita , sekuat mana pon kita .
Di sisi Allah yang membezakan kita bukan darjat , bukan harta dan bukan kekuasaan tapi 
yang membezakan kita is TAQWA dan IMAN .
Fact semua orang akan merasai kematian ,
Tapi kita sendiri tak tahu bila , 
boleh jadi kita mati time tengah syok syok dating ke ?
Time tengah study ke ?
Time sekarang ni ke ? Tiba tiba kalau dah ajal inalillah .
Kadang kadang aku terfikir kalau benda ni jadi dekat aku . Belum sempat nak bertaubat 
Allah dah cabut nyawa aku .
Belum sempat nak sujud dekat dia buat kali terakhir Allah dah seru aku .
Aku takut , aku takut menghadap dia dalam keadaan yang sangat berdosa.
Dalam keadaan yang sangat hina .
Bila waktu kita dah sampai jangan menyesal .
Jangan time tu baru kita nak minta ampun dekat Allah atas dosa dosa yang kita pernah buat
jangan time tu baru teriak nak mak bapak . Dulu kemain tengking tengking .
Ingat Mak tu sape ? Bapak tu sapa ?
Kawan ke ? nak tengking tengking ?
Aku bet ah , member kau pon , kau takkan sanggup berani tengking mcm mana kau tengking mak kau ?
Am I right ?
Ya Allah , sedarkan kami ya Allah . Sesungguhnya kami orang yang berdosa.
Kau berikanlah kami hidayah . Betol orang cakap hidayah perlu dicari . 
Kalau orang tanya kenapa tak berubah lagi , jangan salahkan 'tak dapat hidayah lagi'
sebab , petunjuk Allah takkan datang dekat orang yang hanya nak sia siakannya .
Ingat Allah Maha Kuasa .
Insaflah . Apa yang korang buat sebelum ni . Jangan sampai terlambat .
Aku dekat sini hanya mengingatkan diri aku sendiri . 
Apa yang aku type semua aku pernah buat .
Tujuan bukan untuk bukak aib aku tapi , untuk pengajaran kita semua .
Ingat kita ni ummat akhir zaman . Ummat yang paling lemah di kalangan ummat .
Ingat Nabi kita sebelum dia wafat pun dia ingat kita .
Tapi kita ? sehari nak selawat untuk baginda pon susah . 
Sedarlah sahabat sahabat ku sebelum terlambat :')

No comments:

Post a Comment