WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Bulan yang sangat mencabar.

Assalammualaikum, 
guys. Macam dah lama sangat aku tak update blog ni kan?
Huuuu apa khabar iman kalian?  Sedar tak sedar . Cepat je masa berlalu kan?
Tup tup dah nak puasa pun. Rabu minggu depan? Am I right?
Well, dikesempatan ini aku nak ucapkan selamat menyambut bulan yang mulia.
Banyak banyakkan beribadah, Inilah peluang kita nak kumpul pahala :)
Time time setan kena ikat ni. Kita sepatutnya takde penghalang nak berubah kearah yang lebih baik taw,
Kita tinggal nak berperang dengan nafsu je sekarang ni.
So, inshaAllah :D
Kita Boleh yeayy! 
Uuuuu , so now actually aku nak story spanjang minggu aku dekat sekolah. Haihhh memacam jadi.
Lol. Tahu tak HKSBP Bola Jaring ditangguhkan. Ntahlah taktahulah bila baru start,
Yang lawaknya kitorang dah sampai dah SAMURA , lepak 2 Jam lepastu kena balik.
Huuuu. Ada hikmah tuuu. Macam macam cabaran jugak time tuu.
Before pergi tu mcm mcm lah jadi , memang dugaan bagi kami.
Huuuu, dengan balik malamnyaa. bebudak dah lee tengah buat persiapan untuk Hari Sukan Sekolah.
Memacam leee. Kata tak jadi pergi. Pergi jugak. Haha lawakk pulak rasanyaa.
Andd. Naik cuti ni jugak aku dapat result exam weh. 
Hmmm. Ya Allah teruk sangat result aku ni.
Hmmm, nasib baik mama tak marah sangat.
Alhamdulillah. Aku kena cuba lagi weh.
Tak boleh memain lagi. Kena jugak ! Hmmmm.
And now , aku nak buat To-Do-List-In-Order
bhai , aku rasa benda ni patut buat awal tahun weh. Heeeeeeee.
Aku dah tak boleh memain lagi. 
Dear waana,
Diagnostik penting. So jangan main main waana.
Kau pedulikan je sesapa yang cakap form 4 bla bla bla.
Just set mind kau nak berjaya dan kau akan berjaya dengan usaha dan bantuan Allah.
:')
InshaAllah.
Waana, Cakap dan Buat ! Jangan cakap tak serupa bikin ! Jangan Malas. Buang penyakit tu. Jangan cepat putus asa. Ingat kau ada Allah. Ingat saat Allah menguji engkau.
Dia rindu nak dengar kau minta bantuan dia. Ingat tau.
And ingat ni Allah bukan taknak bagi apa yang kau minta.
Cuma belum sampai masa nya And mungkin Allah tahu apa yang lebih baik untuk kau.
Ingat tu Allah tak kejam . 
Allah Maha Mengetahui apa yang jadi ingat :)
Pesanan buat Nor Syazwana bt. Salahuddin dan semua pembacanya .

yang benar,
Hati Kecilmu

No comments:

Post a Comment