WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Ujian di bulan yang penuh rahmat.

Bismillahirrahmanirrahim.
                              
                         Kadang kadang aku tak faham. Apa function aku dekat dunia ni. Kadang kadang aku rasa dunia ni kejam sangat. Kadang kadang aku suka salahkan takdir. Kadang kadang aku selalu persoalkan apalah dosa aku sampai aku kena mcm ni. Kadang kadang , aku rasa orang dekat sekeliling aku mcm tak perlukan aku , kadang kadang aku rasa mcm tak diperlukan. Kadang kadang aku suka nak salahkan orang lain. Kadang kadang aku selalu cakap kenapa lah aku dilahirkan dekat dunia ni. Kadang kadang aku terfikir kenapa mesti aku bukan orang lain. 

Tapi ...
Kenapa aku tak pernah terfikir?
Apa yang jadi ni, semua datang dari Allah.
Semua yang berlaku pasti ada hikmahnya,
Yang aku tahu hanya nak menunding jari dekat orang je.
Salah yang aku buat kenapa aku tak pernah sedar,
Dunia yang kejam? 
Takdir?
Dosa?
Semua bermula dari diri aku sendiri. 
Aku tak pernah sedar dengan nikmat yang aku dapat. 
Nikmat yang selalu Allah bagi dekat aku.
Aku lalai. 
Bila dapat apa yang aku nak,
aku lupa dekat DIA.
Tapi bila DIA uji aku sikit mula nak melenting.
Nak persoalkan macam macam. 
Sedarlah wahai diri, sedarlah.
Apa benda yang kita buat Allah nilai.
Allah tahu apa yang kita buat,
Allah tahu apa yang terbaik untuk kita. 
Bersyukur lah dengan segala nikmat yang kita dapat.
Dan ingat nikmat yang Allah bagi tu . Adalah ujian untuk kita.
"Jangan mengaku beriman , selagi kamu tidak diuji"
Jangan pernah sesekali menyalahkan takdir.
Redha dengan apa yang terjadi . Mungkin itu yang terbaik untuk kita.

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagi kamu.Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui”
(Surah al-Baqarah ayat 216)

Function kita dekat bumi ni adalah sebarkan ISLAM :)
Allah akan menolong hamba yang menolong AgamaNya. 
Ingat ! Islam itu MUDAH.
Lastly, Don't judge people , but LEAD them :)

No comments:

Post a Comment