WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Hati. Tenang? Ya Allah permudahkan.

                       Bismillahirrahmanirrahim Assalammualaikum , hye people :) 

                                   How's your ramadan? Huuuu rasa dah lama sangat tak update blog ni. Haha last haritu pun time awal awal puasa ye tak? So macam mana iman kalian? Makin mantap? Sudah sedia ? Syaitan dan iblis dah nak di lepaskan ni. So kuat kuatkan lah diri ye. So mcm mana ? Jumpa tak malam lailatul qadr? Kalau jumpa alhamdulillah. Sedar tak sedar dah 28 hari kita puasa. Malaysia memang akan puasa 29 hari je . Sebab perbezaan masa dan iklim setahu saya lah. Heeeee. Haaa macam mana ? Puasa penuh tak? Tak? Kenapa? Uzur? haha biasa la wanita :) Haha kalau lelaki tak cukup memang -,-' mungkin ada sebab tersendiri kan? haha positive wana positive. Haha. Well. Besok dah last puasa. Cepatkan masa berlalu? Aku pun baru sedar. Ya Allah. Cepatnya. Sangat pantas. Rasa macam baru semalam puasa pertama, macam baru semalam aku terawikh pertama dekat SEPINTAR , tup tup hari ni dah terawikh terakhir. Allahuakbar. Semoga Allah memberi kesempatan buat kita untuk ramadhan seterusnya. Dan Alhamdulillah hari ni , aku khatam dengan family aku :) Alhamdulillah. 

                                        Kay sebenarnya nak story pasal this year punya puasa. Yeah , macam macam benda berlaku time bulan puasa. Ujian , dugaan semua . Oh jangan lupa nikmat tu pun ujian yang Allah datang kan dekat kita nak tengok kita ni bersyukur ke tak dengan nikmat yg dia bagi. Jangan terlampau selesa dengan nikmat yg kita dapat. Sebab kita takkan kekal dengan nikmat yang kita dapat. Tak semestinya tu yg kita dapat and tu yg kita akan dapat selama lamanya. Faham faham kan lah ye? :) Hmm. And aku tak tahu lah semenjak aku dapat berita tu . Hati aku jadi tak tenang tak tenteram kenapa eh? And sepanjang malam aku dekat rumah, aku asyik mimpi pasal sekolah je. Ya Allah , berilah aku petunjuk. Dah 4 malam and aku still mimpi pasal sekolah. Kenapa? Ya Allah jangan kau bolak balikkan hati ini. Sesungguhnya kau Maha Mengetahui Segala Sesuatu. "Jangan mengaku beriman selagi tidak diuji" Itu kata Allah. Ya Allah , harap semuanya dalam keadaan yang baik. Guys doakan aku , doakan hati aku tenang. Aku tengah berfikir dan aku tak tahu apa yang aku fikir. Hmmm, dont take it too serious waana. Cheer up. Dont think too much. Nanti kau yang kusut :) jangan gelabah wana. Relax relax, breath in breath out. I know you can ! Setiap masalah pasti ada penyelesaiannya :) Go waana you can ! xD yeahhhhh! Rabbi yassir walaa tuassir. :D

 

No comments:

Post a Comment