WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Mencari cahayaMu.

             Kadang-kadang aku tertanya tanya , kenapa aku dilahirkan didunia ini. Kadang-kadang aku tertanya kenapa aku tak pandai ? Kenapa aku malas ? Kenapa aku selalu gagal dalam hidup aku. Kadang-kadang aku rasa. Kenapa aku masih hidup dekat dalam dunia ni . Kalau dekat sekolah aku selalu terfikir. Apa benda yang aku study kenapa semua tak pernah masuk dalam kepala aku? Allah tak sayang aku ke?
Bila aku sorang-2 , mesti ada suara yang cakap . "Diorang tak suka kawan dengan kau waana, kau dahlah annoying" "Perangai tak semenggah, siapa suka?" Suara suara ni suka nak menyalahkan aku, betul ke semua tu salah aku? Bila aku seperti disisihkan , aku masih dengar suara tu menyuruh aku membenci. Tapi aku keliru, untuk apa aku membenci sesama insan? Aku keliru. Kawan ? Apa salah aku? Sampai begini layananmu terhadapku. Mungkin ada silapku . Maafkan aku kawan.

              Aku mula sedar, perlahan lahan aku bangkit. Mencari cahaya dalam kegelapan. Kadang aku terlanggar sesuatu. Sesuatu yang membuat aku terjatuh. Tapi aku bangkit semula, mencari cahaya untuk menerangi jalan ku . Kini aku berjumpa dua selekoh. Satu cerah dan satu lagi gelap . Kini semua pilihann berada di tangan ku. Sama ada aku terus berjalan. Dan membuat pilihan atau hanya berdiri dan tidak melakukan apa apa. Satu keputusan yang bakal mengubah masa depan aku. Di saat ini , di saat aku keseorangan. Aku tak mampu berdiri . Aku tertunduk melutut. Jalan mana yang patut aku pilih Ya Allah. Beri aku petunjuk. Bantu aku ya Allah. Aku tidak mampu berdiri dengan sendiri. Sesungguhnya aku memerlukan bantuan mu. Sungguh aku tak mampu ya Allah. Aku mulai sedar. Dalam dunia ini, kita hidup bukan berseorangan. Kita hidup saling berkongsi. Lalu , aku bangkit dengan segala kekuatan . Aku....teruskan perjalanan dan ...... Doakan kebahagian aku wahai sahabat :')


  





No comments:

Post a Comment