WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Ilham dari DIA. :') And words for you.

Bukan tak sayang, jauh sekali membenci. Tapi perpisahan ini perlu, untuk aku dan kamu cari semula makna soleh dan solehah dalam diri.

Janji dengan saya, berpisah di dunia, bertemu di syurga.

Permintaan yang saya buat, bukan atas kerelaan diri. Tapi atas paksaan iman. Tak sanggup tengok orang yang saya sayang terus tertipu dengan hasutan syaitan.

Saya berdosa. Sebab saya, awak leka. Itu tak apa. Tapi saya taknak, awak berdosa sama.

Allah ciptakan pertemuan, kemudian Allah ajarkan saya banyak perkara.

After that Allah aturkan perpisahan. Untuk tengok sebenarnya siapa lebih kita utamakan. Dia atau dia?

I admit it, it isn't easy to let you go. But for His sake, untuk kebaikan kita, untuk kebaikan iman dan hati kita, untuk tak wujudkan fitnah kepada agama, saya minta. Lupakan saya selagi mana saya melalaikan awak.

Keep in touch dalam doa, okay?

Jumpa di syurga.

Jangan nangis-nangis, 

Allah uji kita dengan pertemuan, sekarang Allah uji kita dengan perpisahan. Bukankah hidup ni juga satu ujian? Untuk tengok sejauh mana kekuatan iman.
Semoga kuat. Allahu yubarik fik.

Assalamualaikum wbt.
 
copypaste from Budak Tomato
 
                Aku tergamam , jauh aku termenung. Actually tadi aku sesaja blogwalking and then , Alhamdulillah Allah temukan aku dengan dia. Yes , sangat menyentuh kalbu, setiap words, setiap baris ayat dia sangat menyentuh kalbu aku. Aku bukanlah seorang yang pandai bermadah pujangga, dan bukanlah seorang yang pandai bermain dengan kata kata. Aku hanya seorang insan yang lemah lagi hina. Sejujurnya, aku memang tak pandai untuk menegur, okay malas nak berpuitis, first post yg aku baca dari blog ni pasal mujahadah seorang muslimah. All budak tomato's thoughts like seriously make me wanna cry. To be honest, apa yang dia cakap semuanya memang betul. 100% . Aku sangat tertarik dengan post yang aku letak dekat atas tu. Benda yang aku memang dah lama nak buat. Cuma hmm ntahlah . Tak cukup kekuatan? Tak cukup iman? Takut? Hmm, semuanya like entahlah. Memang aku takde kekuatan. Thanks budak tomato.
 
 Kawan, kalau one day aku jatuh, kau akan tarik aku semula tak? Supaya kita sama-sama berjalan atas trek dakwah yang sama? Supaya aku tak terjatuh terus ke jurang neraka? Jangan jawab sekarang, jawab bila aku dah jatuh nanti."


sekali lagi words dia menusuk jantung aku . Ya Allah aku sangat bersyukur kerana engkau memberi aku petunjuk dengan ini ya Allah. Engkau memberi aku ilham. Engkau Maha Penyayang. Ya Allah ampunkan hambaMu ini. Betul cakap mato . 
 
 
"Tapi ramai yang buat-buat tak salah bila diri sendiri yang lalui. Aku kata ramai, bukan semua. Tapi bila nampak orang lain buat, tahu nak marah. Bila diri sendiri buat, tak perasan pula. Jadi aku ambil peluang ni untuk dijadikan pengajaran. Supaya lepas ni kita boleh lebih hati-hati."
 
             For those yang terblogwalking dekat blog aku. Usha lah blog mato ni. InshaAllah. Jika tergerak hati ke sana. Masih ada peluang untuk kita mengenal ISLAM dan INDAHNYA CIPTAAN ALLAH. :') Moga ALLAH tetapkan hati kita semua :) For budak tomato , you did a great job ya ukhti .

No comments:

Post a Comment