WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Khilafku.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalammualaikum,
          Apa khabar kalian? Apa khabar iman kalian? Apa khabar study kalian? Aku disini Alhamdulillah. Masih boleh bernafas masih boleh melihat masih boleh menaip. Alhamdulillah. *sigh*. Tadi aku baru blogwalking dekat blog mato. And baru aku tersedar something yang aku rasa macam hmm. Betul ke apa aku buat ni? Aku berdakwah , tapi at the same time aku tak buat apa yang aku cakap tu. Aku condemn orang tudung pendek , bajet hebat , close minded. Tapi aku? Bagus sangat ke? Dah cukup iman ke dalam hati nak condemn orang. Aku tanya balik diri aku. Aku tak buat salah ke? Selama ni , aku kutuk orang dalam hati and aku tak pernah sedar. Orang yang aku kutuk tu tak pernah buat salah dekat aku. Tanpa aku sedar aku buat apa yang aku pernah kutuk. Ya Allah, kenapa dengan aku ni. Aku selalu blame orang lain atas salah aku sendiri. Kenapa dengan aku ? Aaaaaaaaaaaaaaaahhhhh. Hm . Selama ni apa aku tweet , benda benda islamik semua sebab apa? Sebab nak dapat banyak retweet? Sebab nak orang tengok aku ni baik? Sebab nak semua orang sembah aku? Kenapa dengan aku ni? Perasaan tu tak henti henti dalam diri aku. Macam mana nak ubah. Aku sedih , sedih sangat. Sebab selama ni apa yang aku buat , semuanya tak ikhlas. Semuanya sebab kejar fame , kejar dunia. Aku buat bukan sebab ikhlas. *sigh*

               Waana, satu je pesan aku . Jaga iman , jaga ikhtilat , jaga aib , jaga islam. :') Allah sentiasa bersama hambaNya yang taat kepadaNya. Tengok eventhough kau buat macam ni. DIA tetap nak tolong kau. Change. Tak mudah , dan bukan senang. Betul tu. Tapi kalau tak boleh ubah terus ubah sedikit demi sedikit. Aku tahu kau boleh waana. Ingat Mama , Ingat Abah . Yang paling penting ingat Allah. Kalau ada masalah , jangan segan share dengan Allah. Ingat kalau Allah turunkan ujian atau dugaan , Allah rindu nak dengar kau merintih dekat dia. Dia rindu kau nak minta tolong dia. Feel it waana. And one more thing , jangan ikut benda yang salah waana. Tarik diorang. Kau dah jauh menyimpang. Tarik sikit demi sikit. InshaAllah kau boleh waana. Made a change. Jangan benci kepada kebaikan. Jangan pernah berasa benci dekat orang yang memberi nasihat atau teguran :) Walaubagaimanapun caranya, dia tetap membawa kebaikan. Ingatlah , Allah yang hantar dia untuk memberi ingatan dekat kau. Jangan berdendam. Maafkan mereka yang bersalah dengan kau. Ikhlaskan hati . Ikhlaskan segalanya :')

dari hatimu.

Kuatkan aku ya Allah. Tunjukkanlah jalan mu. Tetapkanlah iman ku. :)

No comments:

Post a Comment