WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Amanah datang dari ALLAH.

"Haihh exco ni kecoh doh, takpayah nak bajet skema lah"
"Kerek siaa, tahulah PP"
"Bosan doh peraturan"
"Pergi mampus pentadbiran"

                         Indeed, semua dialog diatas pernah keluar dari mulut aku. Aku pertikaikan , aku tak puas hati . Aku rasa aku betul. Diorang tak faham kita. Life kita. Hidup dalam asrama. Kita selalu rasa ditindas. Bila ada exco , aku pangkah aku benci. Aku sakit hati . Tapi sekarang? Aku tak tahu. Adakah ini satu ujian?
Allah nak uji aku? Ya Allah, besar nya ujian Mu. Adakah ini balasan buatku ya Allah? Bila aku dapat tahu , aku rasa terbeban. Aku rasa tak kuat, kenapa ya Allah? Mampukah aku hadapi generasi akhir zaman ini ya Allah. Mampukah aku? Dulu aku pandai cakap orang. Sekarang bila dah jadi dekat aku, baru aku sedar ya Allah. Hm, mungkin ini ujian untuk aku berubah, berubah ke jalan NYA?

                        Ingat waana, Allah takpernah salah memilih pemimpin. Mungkin ini ujian buat kau waana, ingat pesan ustazah , itu semua ketentuan Allah, kekuasaan Allah. Hidup kita semua sudah tertulis dari luh mahfuz lagi. Semua keputusan ada dekat tangan kita, sama ada kita buat keputusan yang betul atau sebaliknya. Allah hanya membantu. Dan Maha Mengetahui , ingatlah sedang kita terkapai kapai keseorangan. Allah, sentiasa menghulurkan bantuan. Allah sentiasa ADA untuk kita. Ingat, biarlah kita dipandang hina dalam kalangan manusia asalkan kita mulia disisi ALLAH. Itu yang penting sebenarnya. Mulia di mata manusia tidak menjamin syurga, tapi Mulia di mata Allah. InshaAllah masih ada tempat buat kita. Amin.

No comments:

Post a Comment