WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Tahun Akhir, Amanah, Masa Depan, Pilihan.

Bismillahirrahmanirrahim,
*uhuk uhuk* kay faham lama tak jenguk kau . Jangan nangis.
Rindu letu. :) Serious rindu nak update kau tapi tak punya masa ni pon curi-2
                               Assalammualaikum w.b.t . Olla guys, lama sangat tak update, tipu cakap tak rindu. Ahaha, hmm . Aku dah form five weh, sumpah rasa macam cepatnya masa. Hmm, bila baca baca balik post yg dulu dulu. Time form 1. Dah lima tahun dah aku dekat sekolah ni. Yang dulunya aku benci. Yang dulunya aku caci , hina , apalagi semua lah. Now, dah tahun akhir dah. Lagi beberapa bulan weh nak tinggalkan segala kenangan, nak tinggalkan segala yang aku bina selama 5 tahun. Kawan kawan, cikgu, adik adik, tarbiyah....ilmu...... Ya Allah mampukah aku......

                               Aku takut aku tak kuat, aku takut nak hadapi dunia luar. Aku takut. Hmm. Tarbiyah yang aku ikut, yang aku persoalkan , yang aku .... ahhh. Aku sedih. Aku takut aku tak kuat. Kenapa dengan aku ni. Mungkin benda yang paling akan aku rindui adalah tarbiyah. Ilmu. Hmm. Well, tahun ni agak berat untuk aku hadapi. Memang tak seperti yang aku sangkakan. Tanggungjawab, amanah. Semua tu, baru sekarang aku fikir. Apa agaknya alumni alumni dulu rasa. Adakah macam aku sekarang? Atau dugaan mereka lagi mencabar? Ya Allah , adakah aku lemah? Hmm. Mungkin Allah nak tunjuk dekat aku. Apa perasaan menjadi seorang pemimpin. Pada awalnya, aku memang tak sangka. Mungkin ada perasaan bangga. Tapi, sejujurnya aku takut pegang amanah ni. Berjuta kali aku dengar. Once kita pegang amanah, sebelah kaki kita dah dekat neraka. Aku mengeluh. "Kenapa aku?" *bisik hati kecilku* "Jangan sesekali mengeluh wana, Allah mengetahui sedang engkau tidak" Aku tergamam. Betul. Ada hikmah disebalik yang berlaku. Bersangka baik. Itu sahaja yg kau perlu buat wana. Just do, Siapa yang menolong agama Allah, Allah akan menolongnya kembali kan? :) Kuat wana kuat. There are ppl that support you wana. Kau kena kuat. Ingat sedang Rasulullah pon ada ujian dia. :) Jangan pernah mengalah. Jangan pernah give up. Ingat kau bawak agama dia. Do what you've been told. Ini amanah kau. Peduli apa orang nak kata. Belum sampai masa diorang. Nanti diorang akan rasa apa yang kau rasa. Allah Maha Adil. Pedulikan sesiapa yang tak penting tu. Bukan ada kaitan dengan kau pon. 
            
                              K, nak cakap congrats dekat abang abang and akak akak LOX , gempak :) Itu je yang aku boleh cakap. Hmm. Doakan kami dalam ujian akan datang yee :) InshaAllah. Semoga berjaya menjadi khalifah diluar sana. Disini sentiasa mendoakan kesejahteraan kalian semua. InshaAllah, amin.



                                

No comments:

Post a Comment