WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

End of the school, doesnt mean you are free.

Kadang kita selalu fikir, masa dekat sekolah rasa tak sabar nya nak habis, malas nak fikir, malas nak hadap homework and sampai kadang kadang tu, rasa dekat sekolah ni mcm kita sorang je yang ada masalah, well tipulah cakap kalau kau mcm rasa semua orang tak faham kau, and kau rasa mcm kenapa kau sorang je yang mcm ada masalah and you thought that orang sekeliling kau mcm takde masalah langsung mcm kau punya masalah tu besar gila like seriously gila. Aku pernah rasa macam ni, aku rasa macam semua orang macam takkisah pasal aku, and sampai satu masa aku rasa aku tak perlukan diorang pon dalam hidup aku, like seriously yes aku pernah rasa macam tu. And sampai jugak satu tahap yang aku rasa aku ni selfish sebab aku terlampau asyik memikirkan diri sendiri walhal ada jugak orang yang sebenarnya care pasal kita but guys please, setiap orang ada their own problems, as i said before, maybe kita rasa kita je yang ada masalah sebab we act like one, and maybe kita fikir orang sekeliling takde masalah sebab cara diorang atasi masalah tu and mestilah siapa nak orang tahu kita ada masalah right? So fixed it up, how do we manage our problems, how do we faced it. Semua tu penting for our own sake guys, dah takde masa nak fikir pasal diri sendiri, be ready untuk hidup sendiri and tak bergantung dekat siapa siapa okay? Heeee, okay itu muqadimah harini, lama dah tak tazkirah kan? haha kan dah kena bebel, well, okaylah, hmm about my post kan.

                         Ramai yang fikir bila dah habis sekolah kau dah tak payah fikir apa apa pasal belajar, pasal tanggungjawab semua nak enjoy je,well kadang kadang aku pun rasa mcm tu asal pulak nak belajar kan kita dah habis spm kot enjoy lah, tapi bila fikir dengan akal yang waras, ade ke kau belajar sebab SPM semata mata, okay selama ni pon kalau sebelum SPM tu kan mesti ada pergi mana mana motivasi pelajar cemerlang ke apa ke? mesti punya ada cakap first thing first niat belajar mesti kerana Allah, and now tanya balik diri kita sendiri. Ada ke kita buat macam tu? Ada ke kita belajar ni sebab nak straight A plus semata mata? Okay. Tanamkan dalam diri kita semua benda yang kita buat mesti letakkan Allah number satu. Sebab kita hidup dekat dunia ni pun untuk beribadah kepada dia kan? So, deal lah. Tak salah pun, dapat pahala lagi ada. So jangan ingat bila once kita dah habis sekolah kita dah tak deal dengan cikgu dengan member, batchmate , schoolmate kita dah takde kena mengena dengan diorang. Batch tak penting, member tak penting sebab apa yang paling penting is ukhwah, okay dah ni cerita lain. Back to the topic banyak benda yang kita boleh buat lepas habis sekolah ni, buat lah benda yang berfaedah macam ada some of my friends yang kerja dekat parkson, kerja dekat KFC and banyak lah yang kerja and ada jugak yang amek lesen. Aku pulak tah jadi penganggur terhormat dekat rumah ni ada jugak apply kerja dekat dekat sini tapi tulah lembab kan? ahh kesah pulak. hahaha. Well doakan aku guys. Tu je kot nak share. Banyak nak type taoi dah lah bye.

No comments:

Post a Comment