WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Maka nikmat Tuhanmu yang manakah kamu dustakan?

Assalammualaikum w.b.t                      

                       Pejam celik pejam celik, wake up waana its time for school, wait huhhhh? Aku dah tak sekolah. Again im not in school anymore. Wow meee. Gila lah. Macam tak percaya. Like seriously, I repeat aku dah tak sekolah. Ahhhh, benda yang paling aku nak masa aku dekat sekolah dulu. And now i get what i want, but for what? Hm, kenapa perlu jadi ? Aku dah tak dapat jumpa kawan kawan aku. Aku rindu diorang, kenapa mesti habis sekolah.

                        See, manusia takpernah nak bersyukur , bila kau minta and Allah dah bagi mulalah nak merepek. Hm. Ini masalah kita sekarang ni, takpernah nak bersyukur dengan nikmat yang Allah dah bagi, hmm. dalam al-quran surah al-rahman pun ada sebut "Maka nikmat tuhanmu yang manakah kamu dustakan" as we can see today kan, Allah turunkan banjir dekat pantai timur, kalau kita reflect balik ingat tak time before puasa kot tak silap. Allah turunkan panas terik dekat kita. Kemarau apa nama tu El-Nino kan? And time tu pun kita tak habis habis minta dekat DIA suruh turunkan hujan bila sekarang DIA turunkan hujan. Apa yang kita cakap? Tak cukup cukup lagi. Setiap yang berlaku mesti ada hikmah. Redha dan bersangka baik kawan kawan. Allah datangkan ujian dekat kita sebab kita lupa dekat dia. Tanya balik diri kita apa yang kita dah buat untuk DIA. Dia bagi kita nikmat bernafas, hidup, makan, minum, tidur, banyak nikmat yang kita dapat tanpa kita sedar, tup tup bila datang ujian, baru kita nak mendongak ke langit. Masa tu baru lah nak tadah tangan minta dekat Allah jauhkan mala petaka whatsoever tu. Sekarang ni, kita renungkan balik , keep calm, tenangkan diri. *Breathe in , breathe out* Okay chill. Just fikir kan apa yang aku cakap just now. Bukan nak cakap apa tapi, tulah kadang kadang manusia ni lupa macam mana nak bersyukur. Memang fitrah seorang manusia tu lupa. Tapi guys ingat mengingati tu jugak tugas seorang manusia and nak specific lagi tugas sesama islam kan? :) Diri ini hanya mengingatkan. Tak lupa juga mengingatkan diri sendiri yang mudah alpa dan lupa. So sama sama lah kita mengingatkan satu sama lain. In shaa Allah.

No comments:

Post a Comment