WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Semua orang ada perasaan .

Erghhh , aku tak tahu kenapa aku rasa mcm nak marah pon ada .
Haihhh , well kenapa aku jadi mcm ni ? Aku jadi mcm ni bila
aku teringat tragedi masa dekat sekolah waktu tu baru habis kelas geog kalau tak silap ,
Waktu tu kitorang terus pergi masjid solat isyak. Balik dari ambik wudhu'
aku lalu dekat susur gajah , and tiba-2 waktu tu ada aku dengan member-2 aku .
Suddenly aku terdengar suara-2 bising-2 . Aku usha , ah punya ah aku terkejut gila.
Tengok tiba-2 ramai gila budak lelaki batch *aku taknak sebut batch mana* jalan depan aku .
I was shocked gila waktu tu . Dah lah kecoh-2 . Diorang mcm nak attack orang dekat
tengah jalan tu , Aku macam whatthe ? Sebab yang dekat jalan tu budak Perempuan .
Memang diorang betul-2 depan aku . Rapat gak ahh .
Tapi diorang tak sempat nak lintas sebab tiba-2 dah ramai budak perempuan form 3 lalu situ .
Aku dah lah berhenti kejap . Then kitorang jalan jelahhh . Aku tunduk je waktu tu .
Memang ahh kena sumpah seranah dalam hati , Ya Allah . Waktu tu memang terkejut sangat .
Aku dengar semua apa yang diorang cakap , diorang :/ aku rasa mcm nak penampar diorang waktu tu.
And paling aku terkejut kenapa diorang ni pengecut sangat ? Bergaduh dengan perempuan ?
Wey tak malu gila lah . Fikir orang takde maruah ke ? Heyyy ? Korang siapa nak sakitkan hati orang ,
Diorang tu manusia jugak wey , ada perasaan , ada hati . Korang ingat korang tu perfect sangat ke ?
Aku memangterkejut , terkejut sangat-2 . And benda tu memang menjatuhkan maruah kami sebagai perempuan ,
And merendahkan martabat korang , Aku ingat budak-2 sekolah asrama penuh ni ada perasaan ,
Gentle , harga diri . Tapi ... ? Aku taktahu lah apa yang korang rasa and fikir .
Korang rasa dengan mcm tu boleh settle ke ? Sorry to say ah , Ingat wey , Allah tu Maha Adil.
Aku memang tak boleh terima apa yang korang buat dekat diorang . memang mencabar ahh ,
Semua benda jadi bersebab lah , cuba settle cara baik . Tolong ah ,
Fikir matang sikit , korang dah besar . Dah boleh jadi bapak orang dah wey ,
Takkan ah sampai bila-2 nak hidup dalam group-2 yang korang sendiri cipta tu .
Aku bukan nak judge siapa-2 . Tapi aku memang pelik pelik sangat .
Sorry to say . Aku memang bengang gila . Jaga perasaan orang lain walaupun kau takkenal
orang tu . Fullstop.

No comments:

Post a Comment