WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Hari berganti hari, batch berganti batch , tahun berganti tahun.

Haihhh *sigh* baru lepas buat add math . Bapaklah susahnyaaaaa add math -_____-"  Hm hm rasa nak nangis weh buat add math serious tak tipu. Hm hm. Sedang aku mmbusy *bajet* je. Tiba tiba am (bukan nama sebenar) IM aku. Haihh nak apa pulak dia ni. Rupanya minta link blog aku. Aku bagilaaa. Aku sambung buat add math balik...

                   Lepas maghrib tiba tiba mama ajak aku pergi pasar malam , and time time tu baru am reply IM aku. Dia cakap dia terharu dia suruh aku jaga AR lah pulak. Ceh AR ni panjang cerita dia tapi aku taknak cakap pasal dia. K , actually aku tak sempat reply balik balik je rumah aku dapat banyak gilos notification. Tetiba si Am tadi *bukan nama sebenar* pergi post dekat FB pasal aku punya blog. Siapa tak segan bro. Haihhhh, fuh fuh. Aku mcm apa lah budak ni sumpah aku segan. Aku usha lah comment comment tu. Sebab si Am ni tadi pergi mention aku. Bila fikir fikir balik. Aku baca comment-2 tu aku jadi sebak. Aku rasa nak menangis . Aku tertanya tanya dekat diri aku. Nanti aku keluar nanti ada ke siapa nak ingat? Nanti time aku tinggalkan sekolah tu. Ada ke yang nak fikir pasal batch kitorang? Hm, "Buat sesuatu jangan mengharapkan balasan" Mula dari aku form 1 , 2010. Setiap pertemuan pasti ada perpisahan kan? Aku ingat lagi nama nama akak akak form 5 time aku form 1 . Akak dorm aku. Aku ingat sampai sekarang. Tapi nanti time aku keluar. Diorang ingat ke aku? Hmm betul setiap pertemuan akan ada perpisahan. Setiap yang hidup pasti akan pergi. Itu janji Allah. Tahun demi tahun. Setiap orang yang aku kenal , setiap orang yang aku sayang pergi untuk mencari ilmu . Pergi untuk mengenal bumi Allah. Ilmu Allah yang sangat luas ni. Sekarang, masa untuk aku dan kawan kawan aku yang menjadi tonggak untuk sekolah tu. Masa aku dan kawan kawan aku membimbing adik adik ke jalan yang diredhaiNya. Mampukah kami? Mampukah aku? Aku tengok batch batch before ni semua hebat hebat belaka. Ya Allah. Kau kuatkan kami ya Allah. Kau bantu kami ya Allah. Hm. 

                 Tahun depan, tahun yang paling penting buat aku. Tahun yang pertama kali Allah beri aku tanggungjawab untuk memimpin sebuah rumah, tanggungjawab untuk memimpin adik adik serta kawan kawan. Hmm mampukah aku? "Wana, Allah tak pernah salah. Ingat Allah tak pernah salah, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya" Hm, "Ya Rabb kuatkan diri ini ." Tahun depan tahun aku ambik exam yang besar, menentukan masa depan aku. Bagaimana permulaan masa depan aku. Tahun depan segalanya akan berubah . Maafkan diri ini jika takdapat memuaskan hati kamu semua sahabat :') Aku hanya melakukan amanah yang diberikan. 

"Allah, rabbi yassir wala tuassir"
"Permudahkanlah dan jangan kau susahkan" .


No comments:

Post a Comment