WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Kenangan 19 Disember, and a little advice to my adik adik ;)

Seminggu sebelum tarikh.
Ape kehe aku tak rasa apa apa ni. Usha status status dekat fb , kemain semua mcm . Aaaaaaaa.
Tapi aku? Serious time result aku tak rasa apa apa. Mama tanya. Kakcik boleh ke dapat 9A? I was like. Haaa haaaa. Ntah lah ma. Hm hm. Aku check depa kata result keluar 19 disember . Haihhhh. Bukan seminggu lagi ke 19 disember tu. Time tu aku rasa mcm alaaa. Aku 9A kot . Hmmmm. Confident kemain do. Time tu mmg laa, bila org tanya waana kau nak aliran apa? Sc agama lah. Rugi do belajar arab 3 tahun tak teruskan boleh cakap macam tu lahhh. Malam tu aku ingat aku update status mcm ni,




tu cerita lima hari sebelum. Lepastu aku update ni pulak .




Time aku update ni aku mmg rasa mcm Ya Allah kenapa aku tak rasa apa apa ni :(



Sehari sebelum result. Time tu tak silap aku dalam pukul 2300 aku update mcm ni.Then malam tu, ada sorang senior dia text aku. Dia cakap mcm laah, bagi nasihat bagai. Suruh aku buat qiam semua. Semua lah. Time tu serious aku still tak cuak , still tak rasa apa apa. Mmg rasa macam aku 9A kot ni. Dia suruh aku tawakal je sekarang , thanks bro.



Hari kejadian 19 Disember 2012 .
Pagi tu mmg aku tak sempat qiam. Yelah aku tidur dalam pukul 2 pagi kot semalam. Then dia call aku. Aku cakap aku tak sempat qiam. Dia kata sekarang kau buat dhuha memang tak dah tak boleh nak buat apa da. Then , aku cakap weh aku nak pergi dah ni. Dia pon okay apa apa hal kau text aku. Hmm. Time tu tak silap aku dah pukul 9 pagi . Abah kata nak amek mama dulu. K, tiba tiba aku mcm berdebar gila. Dalam otak aku asyik fikir haihh kalau tak dapat 9 macam mana? Time tu baru aku mcm kecut perut gila gila la. Hmmm. Lepastu. Mama tanya. "Kakcik boleh ke 9A ni?" Aku mmg tak jawab apa apa aku diam. Aku senyum je dekat mama. Aku memang gugup sangat. Tiba phone aku bunyi. Anak buah aku yg call. Dia tanya berapa dia dah dapat dah result , aku mcm cepat gila weh. Sampai sampai sekolah aku terus masuk dewan and time tu Wak kam tengah cakap-2 as usual lah. Aku amek kerusi duduk belakang sekali. Lepastu . Aku ingat lagi words dia . " Keputusan tahun ni jatuh sebanyak sekian sekian % , hanya 40 orang pelajar mendapat 100% A dalam Peperiksaan Menengah Rendah pada tahun ini" I was like. Sumpah time tu air mata aku dah turun . Jantung aku mcm dah tak boleh berfungsi dengan betul.

               One by one , nama dia panggil. Then tiba nama Nor Farhanah bt. Mazlan. Lepas ni kalau takde nama aku , mmg bukan 9A lah jawabnya . Tup tup betul . Lepas tu terus nama Nur Aisya bt. Mohd Nasir. Aku rasa mcm . Hmmm mungkin bukan rezeki aku. And this is it. 

                Adik-adik rezeki Allah memang tak terduga. Kita sebagai manusia hanya perlu menerima dan berusaha untuk menjadi yang terbaik. Okay , bila aku fikir balik nasihat nasihat senior tu . I was kenapa aku perlekehkan apa yg dia suruh buat? Betul kita jangan terlalu over confident. Apa apa yang kita buat mestilah kerana Allah. Kita jangan sesekali rasa benda yang kita buat ni, takde bantuan siapa siapa. Semuanya datang dari Allah. Ada lagi 3 hari kalau tak silap , result korang dah nak keluar. Result tu dah ada. Korang sekarang ni hanya mampu doa dan tawakkal. Doa segala usaha korang terbalas dengan apa yang telah korang buat. Sekarang ni , hanya Allah yang mampu membantu kamu semua adik adik :) Kepada junior saya EXV . Korang dah buat yang terbaik. Hanya mampu berdoa dan bertawakkal. InshaAllah kejayaan di tangan kamu semua. Yang penting jaga hubungan dengan Allah, jaga hubungan dengan mak ayah. Jaga hubungan dengan manusia. :') InshaAllah 9A punya .

Good luck ye adik adik :')
 Angah , Dyra , Nurin , Hideyy , Aliyaa, Zana , Safiera , Qilaa , syeraa , A.A , Ezza , Syifa' , Ainani And all the thailand's student. Juga adik adik yang kita tak mention sorry yaa. ;) Kita tahu korang boleh :D All the best yaaaaaa. 








No comments:

Post a Comment