WARNING!

Welcome , be nice to stranger.

Ragam manusia di laman sosial?

                    Sedang aku nengok nengok facebook ni. Macam macam manusia ada dekat dalam ni. No wonder lah kawan aku pon dah beribu. Tak tahu mcm mana boleh sampai banyak gilos macam tu. Aku jarang nak update status dekat FB, kadang kadang aku saje je stalk stalk FB orang, bukan cari aib. Aku tak pasti apa yang aku cari. Tapi kadang kadang aku hanya jadi pemerhati je dekat news feed, ada yang okay ada yang ouhh mcm ni ke dia ni sebenarnya. Ada yang laaaa kenapa budak ni ?Macam macam perasaan aku bercampur campur dah macam ais batu campur dah. Ada yang manis. Ada yang kelat, ada yang sejuk . Tu lah yang aku rasa.
Aku terkesima. Aku terpempan. Aku tengok satu satu, scrolling scrolling, aku terbaca satu status ni lawak tah lah.

"Siapa yang bangun lagi ni, cube like sikit. Nak tengok siapa team kita ni :3 hewhewhew"

-.-" Erkk  hm nak like ke tak nak? Apa motif like ni sebenarnya? And apa yang korang rasa? Hm im just being seorang yang open minded, k k. Sekali lagi aku scrolling down aku tak tahu apa yang aku cari. Hm mengisi kebosanan mungkin. Rata rata friends aku ni mcm mcm sebenarnya ada yang 'Rare' ada yang 'HOT'
ada yang acah acah rare , acah acah hot pon ada. Aku senyum sendiri. Mungkin, dalam hati aku ni dari kategori yang mana ? Satu persoalan timbul dalam kepala aku. Aku ketawa sendiri. Macam ada yang berbisik dalam hati aku, suara kecil entah dari mana.

"Alaaa wana , aku tahu kau pon nak banyak like kan?" "Kau nak kan orang kenal kau""Waana kau nak kan jadi mcm tu""Kawan dengan diorang wana" "Cari idea wana , mcm mana kau nak kejar fame wana"

                     Aku terfikir. *Garu kepala yang tak gatal* Hmm, aku buat status. Acah acah kejar fame ah,
"Kawan-kawan saya yang dekat friendlist semua sombong . Saya tahu anda hot" Teragak agak nak tekan button update . Hm click ? Delete delete delete. Aku memilih untuk melihat sahaja ragam ragam manusia di alam sosial ni. Keluar gambar.

"Saya tak secomel makwe-2 awak"

WHYYY? Aku macam -..- Bukan Allah jadikan semua lawo lawo, cantik cantik, comel comel ke? Aku macam tak faham apa yang cuba disampaikan oleh individu ni. Macam entahlah. Aku bukan siapa siapa nak hakimi orang orang macam mana pun. Lepastu aku mcm weng weng lalalalala.
Aku scroll lagi, aku tertarik dengan satu status yang more to dakwah. :') Aku terpaku. Aku terkesima. Benda yang aku tak sangka boleh jumpa lagi dalam masa masa sekarang ni. Tanpa sedar aku mengalirkan air mata. Nak tahu apa yang aku jumpa ? NI :')

 Aku tergamam.....


Conclusion is , "Islam datang dalam keadaan yang GHARAR" "Dan pergi dalam keadaan yang GHARAR" GHARAR it means GANJIL. Segala yang diatas hanya rekaan semata mata, well my opinion . Hm hm kadang kadang aku tak faham apa yang mereka nak sebenarnya? Adakah like semata mata? bila aku usha aku tengok lah beratus ratus like. Status cam tohleeee. Haihh, apa faedahnya?  Fikir fikir kan. Maaf.

No comments:

Post a Comment